Kommenteeri

NULA x Grete Arro: koolis peab igal lapsel hea olema

NULA podcasti “Kas viga näed laita?” uues episoodis rääkisime hariduspsühholoog Grete Arroga koolist, õnnelikust õppimisest ja iseenda parima potentsiaali realiseerimisest.

“Meie põhimure koolis ei ole see, kas meil on teiste koolidega võrreldavad keskmised hinded või eksamitulemused. Põhimure on see, kas lastel on siin toetatud psühholoogiline heaolu, sest ainult psühholoogilise heaolutundega lapsed on võimelised maksimaalselt saavutama oma akadeemilist potentsiaali,” ütleb Arro saates.

Grete Arro sõnul kaitseb õppimise toetamine ka õpetajat. “Õpetajad põlevad läbi, sest neil endal ei ole hea sellises koolis, kus nad võib-olla alati ei tea, kuidas õppijat toetada.”

Psüühika toimimisega parem arvestamine aitaks Grete Arro sõnul saavutada paremaid akadeemilisi tulemusi ning hoiaks ka noorte inimeste vaimset tervist.

“Suur osa sellest, kuidas me täna üldhariduskoolis toimetame, on lapse suhtes kognitiivselt mittekaasav,” selgitab Arro. “Tegelikult meil ei ole tippe just selle pärast, et me ei oska toetada kõiki. Et me ei oska teha sellist kooli, kus absoluutselt iga lapse heaolu on keskmes.”

SAATES OTSIME VASTUSEID:
  • Miks meil pole piisavalt tippe?
  • Kuidas õppija toetamine toetab ka õpetajat?
  • Mis on ühist koolil ja nõidade põletamisel?
  • ATH supervõimetest ja väljakutsetest
  • Kuhu võib välja viia õppimisega seotud trauma?
  • Kuidas õigesti õppida?
  • Mida me võiks haridussüsteemilt soovida?

Kuula täispikka intervjuud Youtube’st, Delfi Taskust, Spotify’st või Apple Podcast'ist.
Saatejuht on NULA projektijuht Karin Kruup.

Kui oled ise kokku puutunud mõne ühiskondliku probleemiga ja sul juba on või tekkis Grete Arrot kuulates idee mõnest uudsest lahendusest, mille peaks kindlasti Eestis ära tegema, siis esita oma idee NULA inkubaatorisse.

Lisa kommentaar

Email again: