Mure Pooleks ja asendusõpetajate süsteem - kes nad on?
NULA inkubaatori koolitusprogramm kestab novembrini ja meil on väga hea meel tutvustada lähemalt kahte selle aasta algatust. Saame lähemalt tuttavaks algatustega Mure Pooleks ja asendusõpetajate süsteem.
Eelmisel korral saime lähemalt tuttavaks algatustega Käpp ja Käsi ning alustavat õpetajat toetav kool, nende vastuseid saad uuesti lugeda siit. Sel korral palusime samadele küsimustele vastata algatustel Mure Pooleks ning asendusõpetajate süsteemil.
Esimesena Mure Pooleks vastused neljale küsimusele:
Paljud noored ütlevad, et lähedastega on raske oma muredest rääkida. Nad ei taha paista nõrkadena ja leiavad, et lähedased ei saa neist aru. Mure Pooleks vestlusgruppides pakume toetavat noorte seltskonda, kus saab vabalt jagada kõike, mis mõttes on. Meie eesmärk on suurendada noorte sotsiaalseid oskuseid igapäevaeluga toimetulekuks ning anda neile praktilised oskused nii enda kui teiste abistamiseks vaimse tervise teemadel.
Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund?
Ole julge ja küsi! Kui ise oled enesekindel ja väärtustad enda tegemisi, siis ka teised näevad selle olulisust ja elavad kaasa.
Mis on teie meeskonnaliikmete taust?
Meie meeskonda kuuluvad Diana ja Karen, kes on sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika tudengid ning Sandra, kes lõpetas sel suvel psühholoogia magistrantuuri. Oleme kolmekesi Mure Pooleksi ideid julgelt edasi vedanud ja kõik väljakutsed enda teadmiste ja oskuste kohaselt vastu võtnud. Enne Mure Pooleksit ei olnud meist keegi taolise ettevõtmisega tegelenud, seega avastame algatuse kallal tööd tehes iga päev enda kohta uusi asju.
Miks NULAsse kandideerisite?
Inkubaatoris osalemine oli meie suureks unistuseks juba päris algusaegadest. Leidsime, et see aitaks meil kiiremini oma eesmärkide suunas liikuda ja ehk õnnestuks ka mõned algajate vead tegemata jätta. Seni on kõik ootused täide läinud :)
Samadele küsimustele vastas ka asendusõpetajate süsteemi eestvedaja Teibi Torm:
Millist ühiskondlikku probleemi lahendate?
Õpetajad peavad asendamiseks tegema ületunde, tundide ettevalmistuseks pole piisavalt aega ja tuleb asendada tunde ka ainetes, milles puudub kvalifikatsioon.
Lühiajaline mõju:teeme veebipõhise vahendussüsteemi kaudu kvalifitseeritud asendusõpetajad kättesaadavaks
Pikaajaline mõju: sotsiaalse ettevõttena suuname kasumi haridusuuendustesse.
Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund?
Meeskond, kes pole varem koos töötanud võib väga kiirelt ja tõhusalt tegutseda, kui eesmärgid ja rollid on selged.
Mis on teie meeskonnaliikmete taust?
Teibi Torm – projektijuht/IT
Maris Viires – värbaja
Priit Jõe - koolijuht
Jüri Käosaar – õpetaja
Miks NULAsse kandideerisite?
Kuna kõik idee teostajad töötavad täisajaga mujal, siis on oluline, et oleks rütm ja toetus, et ideega teoks teha.
NULA koolitused ja mentorlus aitavad kiiremini tulemusteni jõuda.
Muide! Nii Mure Pooleks kui ka asendusõpetajate süsteemi ning ka kõiki teisi NULA inkubaatori algatusi kuuleb oma ideedest rääkimas juba sel laupäeval, 12. augustil Arvamusfestivalil. Alustame kaasava ühiskonna alal kell 11!
Esimesena Mure Pooleks vastused neljale küsimusele:
Millist ühiskondlikku probleemi lahendate?
Paljud noored ütlevad, et lähedastega on raske oma muredest rääkida. Nad ei taha paista nõrkadena ja leiavad, et lähedased ei saa neist aru. Mure Pooleks vestlusgruppides pakume toetavat noorte seltskonda, kus saab vabalt jagada kõike, mis mõttes on. Meie eesmärk on suurendada noorte sotsiaalseid oskuseid igapäevaeluga toimetulekuks ning anda neile praktilised oskused nii enda kui teiste abistamiseks vaimse tervise teemadel.
Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund?
Ole julge ja küsi! Kui ise oled enesekindel ja väärtustad enda tegemisi, siis ka teised näevad selle olulisust ja elavad kaasa.
Mis on teie meeskonnaliikmete taust?
Meie meeskonda kuuluvad Diana ja Karen, kes on sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika tudengid ning Sandra, kes lõpetas sel suvel psühholoogia magistrantuuri. Oleme kolmekesi Mure Pooleksi ideid julgelt edasi vedanud ja kõik väljakutsed enda teadmiste ja oskuste kohaselt vastu võtnud. Enne Mure Pooleksit ei olnud meist keegi taolise ettevõtmisega tegelenud, seega avastame algatuse kallal tööd tehes iga päev enda kohta uusi asju.
Miks NULAsse kandideerisite?
Inkubaatoris osalemine oli meie suureks unistuseks juba päris algusaegadest. Leidsime, et see aitaks meil kiiremini oma eesmärkide suunas liikuda ja ehk õnnestuks ka mõned algajate vead tegemata jätta. Seni on kõik ootused täide läinud :)
Samadele küsimustele vastas ka asendusõpetajate süsteemi eestvedaja Teibi Torm:
Millist ühiskondlikku probleemi lahendate?
Iga päev vajab mõni koolitund asendamist, kuid kooli- ja lasteaia juhtidel on asendusõpetajaid raske leida, sest puudub süsteem, kuidas leida kiirelt ja mugavalt sobivaks ajaks sobiva kvalifikatsiooniga õpetaja.
Õpetajad peavad asendamiseks tegema ületunde, tundide ettevalmistuseks pole piisavalt aega ja tuleb asendada tunde ka ainetes, milles puudub kvalifikatsioon.
Lühiajaline mõju:teeme veebipõhise vahendussüsteemi kaudu kvalifitseeritud asendusõpetajad kättesaadavaks
Pikaajaline mõju: sotsiaalse ettevõttena suuname kasumi haridusuuendustesse.
Mis on senise tegutsemisaja suurim õppetund?
Meeskond, kes pole varem koos töötanud võib väga kiirelt ja tõhusalt tegutseda, kui eesmärgid ja rollid on selged.
Mis on teie meeskonnaliikmete taust?
Teibi Torm – projektijuht/IT
Maris Viires – värbaja
Priit Jõe - koolijuht
Jüri Käosaar – õpetaja
Miks NULAsse kandideerisite?
Kuna kõik idee teostajad töötavad täisajaga mujal, siis on oluline, et oleks rütm ja toetus, et ideega teoks teha.
NULA koolitused ja mentorlus aitavad kiiremini tulemusteni jõuda.
Muide! Nii Mure Pooleks kui ka asendusõpetajate süsteemi ning ka kõiki teisi NULA inkubaatori algatusi kuuleb oma ideedest rääkimas juba sel laupäeval, 12. augustil Arvamusfestivalil. Alustame kaasava ühiskonna alal kell 11!